Tegevusvaldkonnad
Meeskond
Uudised
Kontakt
Uudised ja teated
06. 05. 21
Kes meist ei oleks kuulnud toetuste kasutamise kontrollijatelt reeglit, et hankelepingu muutmine üle 3% määra on oluline muudatus, mistõttu tuleb 25%-le lepingu maksumusest vastav toetussumma tagasi maksta? Kui paljud on selle „3%-lise muudatuse piiri“ ületamise etteheite tõttu 25% toetusest tagasi maksnud? Meie oleme alati olnud veendumusel, et toetuste kasutamise kontrollijate poolt iseendile antud nö 3% juhist ei olnud alust käsitleda „reeglina“, ning järgnenud saaga kinnitas meie veendumust.
Vaidlus sai alguse 2012. aastal avaldatud ehitustööde riigihankest, mille läbiviimises ja hankelepingu täitmises leidis 2015. aastal puudusi auditeeriv asutus (Rahandusministeeriumi finantskontrolli osakond). Rahandusministeeriumi audiitorite põhiline etteheide (ja 25% ulatuses tehtud tagasinõude põhjus) oli, et hankelepingu täitmise käigus tehtud asendused kujutasid endast hankelepingu lubamatut (olulist) muutmist, sest muudatuste maht ületab käibele läinud maagilist 3% piiri. Seejuures leidsid Rahandusministeeriumi audiitorid, et hankelepingu muudatuste mahu arvutamisel tuleb asenduste maksumused liita, mitte lähtuda asenduste hinnavahest.
Kohtud otsustasid läbi mitme kohtuasja, et hankelepingu muutmise eest tehtud tagasinõue oli õigusvastane.
Tegemist on olnud pikaajalise ja õpetliku kaasusega ning sellest tasub teha mitmeid olulisi järeldusi. Näiteks:
FORTi meeskonnas olid vandeadvokaat Merit Lind ja nõunik Katrin Alliksaar.